onsdag 11 november 2009

Jag måste vara den sista på jorden som fortfarande förtjusas av vektorgrafik. Denna geniala matematiska konst! Tänkte att jag skulle dela med mig av några mycket enkla affischer som jag snott ihop så att ni kan skriva ut dom och tapetsera med. Vet inte huruvida vektoriserad grafik har copyright eller inte? Här är första Shunryu Suzuki-affischen. Han beskriver Soto Zen med "2 words" enligt honom själv, men eftersom hans engelska är lite bristfällig så menade han såklart 3. Eller?



3 kommentarer:

Mikael Sjödin sa...

Fin bild! Vilket program har du använt?

absolutebeginner sa...

Jag har använt Adobe Illustrator. Med de inbyggda förinställda funktionerna :P

Mikael Sjödin sa...

Aha, tack för tipset! Då vet jag att jag ska undvika det. Jag är allergisk mot Adobe-software. Har tyvärr varit tvungen att jobba med Pagemaker i en massa år när jag gjorde tidningar, skivomslag etc. Alla Adobe-program verkar sjukt tunga för en stackars vanlig datorn som min.

Skicka en kommentar