lördag 27 november 2010

Sup till pappa och en duk till mamma

Efter att ha varit utan TV frivilligt i ett år ungefär så bestämde jag mig för att koppla in antennen igen och integreras i vår samtida kultur. Vad jag har missat under detta år är bland annat tv-reklam och det har varit underbart. Igår hörde jag en reklam från cdon som föreslog whiskeybok till pappa och inredningsbok till mamma. Man hade kunnat skratta åt eländet, men jag knöt istället näven i fickan och spände käkmusklerna. Man frågar sig hur svårt det kan vara egentligen. Finns det statistik på att man säljer mer om man cementerar könsroller? Eller skiter man i statistiken och bara antar att alla pappor gillar sprit i allmänhet och whiskey i synnerhet? Clas Ohlson är ett föredöme i denna debatt tycker jag:


0 kommentarer:

Skicka en kommentar