söndag 18 juli 2010

The morning GLOWS!


Jag har haft en helt underbar vecka. Trots ett överraskande varmt väder har jag och barnen haft det väldigt trevligt. Vi har inte åkt utomlands, vi har inte åkt långt alls, vi har inte haft några stora pengar. Vi besökte fyrishov i söndags och sedan bodde vi i mammas lägenhet resten av tiden, medan hon och min bror var i Turkiet. Det var underbart. Vi har lekt och skojat. Jag har solat och läst Joko Beck. Barnen har badat i en nyinköpt pool mest hela dagarna. Jag har rensat ogräs och städat på altanen. Barnen har hjälpt till entusiastiskt. Vattnat gräsmattan, blommorna och barnen. Barnen har vattnat mig. Barnen har träffat nya kompisar, jag har träffat nya kompisar.

Vi har gosat länge varje morgon.

Ryōkan Taigu är expert på att beskriva livet:

"A nightingale's song
Brings me out of a dream:
The morning glows."

1 kommentarer:

Ingrid sa...

Tack snälla älskade ni som gjort så fint på min uteplats! Hela rabatten full av glada, smörgula Tagetes har jag också fått. Vilken överraskning!

Skicka en kommentar