onsdag 29 september 2010

Bibimbap



Jag ska lära mig att göra bibimbap. För en månad sedan åt jag det på en koreansk restaurang i Stockholm tillsammans med retreatgänget, med Martine i täten. Hon är i sanning en riktig Korea-fantast. Jag läste precis om en annan person som också haft ett nytt möte med rätten och började känna suget efter att äta det igen. Moste snela.

För övrigt vill jag tipsa om att bara handla på hemköp i fortsättningen. Dom har sjukt stort utbud av vegetariska produkter och tillhandahåller de flesta av hälsosports produkter. De produkterna är oftast veganska. Tack, varsågod.

David tog några fotografier av allt som bjöds. Rätten på bilden längst ned minns jag inte vad den heter. Skålen med bibimbap är den med ägget på. Min veganska variant var utan ägg, ingen större förlust. Jag åt kimchi för första gången också. Mycket smarrigt. Koreansk mat kan mycket väl komma att bli min favorit. Och finns det något som låter skojigare än bibimbap?


0 kommentarer:

Skicka en kommentar