lördag 16 januari 2010

Skitlotta




Nu har jag barnen en vecka framöver. Min önskan vore att de, liksom jag, också hade lite lägre energi än vanligt. Efter en del googlande undrar jag fortfarande hur lång återhämtningstiden är för vinterkräksjukan. För jag känner mig precis som om jag vore bakis :( har lekt lite väl vilt med barnen om att vi varit lejon i djungeln, hästar och jag har spelat Allan alldeles för mycket. Nu orkar jag inte mer än att ligga i sängen och skriva på min telefon och lida av att barnen ska indoktrineras av skitfilmerna om skitungen Lotta på bråkmakargatan. Pippi, Tommy och Annika och Karlsson på taket är ju också helt vedervärdiga. Det finns säkert fler karaktärer jag glömt som är ännu hemskare. Vad var det för fel på den där Astrid?

2 kommentarer:

Mikael Sjödin sa...

Vad är det nu som är så hemskt med Pippi, eller Emil? Jag tycker de är underbara personligheter framställda på ett genialiskt sätt, med många bottnar.

absolutebeginner sa...

Inget ont om Emil. Han har ju bara självskadebeteende och verkar vara godhjärtad. Pippi däremot är ju bara en bråkmakare. Okej att hon har en overkligt dyster familjekonstellation, men det ursäktar inte att hon beter sig som ett kräk - mångbottnad eller ej!

Skicka en kommentar