söndag 31 januari 2010

Söndagsäventyr

Idag tog vi bussen till Ikea. Det blev ett ordentligt äventyr som varade nästan hela dagen. Amaya besteg ett berg i Gottsunda, vi åkte den långa rulltrappan upp för konserthuset för Amaya misstänkte att det fanns roliga grejjer däruppe, vi åkte hissar, köpte nya stövlar till Amaya och tittade igenom barnavdelningen på ikea. När jag skulle välja gardintyg till barnens rum så fastnade barnen vid en lekstation där man kunde rita på en touchscreen. Fantastiskt skönt tänkte jag och fick välja och pyssla i lugn och ro. Tills jag var färdig och tyckte att vi kunde åka hem. Då skrek Amaya: "Jag är ARG!". Vi fick vänta ca 15 min på att det skulle bli "strax klart". Amaya somnade på bussen och jag snubblade hem i snön. Det är skönt att vara inne i värmen igen.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar