torsdag 1 april 2010

En trött pappa

I simhallen idag tänkte jag att jag skulle röra mig lite extra. Jag simmade både hit och dit. Båda barnen simmar hur bra som helst nu. När vi sedermera kommit hem och ätit lunch/middag ramlade all energi i golvet. Och nu finns det inget som heter mindfulness för mig. Jag kämpar bara för att hålla mig vaken. Barnen är lika trötta. Den här pappan måste röra på sig mer för att orka vara pappa. Men det är helt sjukt att jag har gått ner 14 kg på en månad.

Idag "fick vi en ny bok av Alfons", "Näpp! sa Alfons Åberg". Det skall bli kul att ha med den i sagostunden ikväll.

5 kommentarer:

Mikael Sjödin sa...

14 kg på en månad? Skicka mig genast tillvägagångssättet!

absolutebeginner sa...

Ha ha ha... Jag vet inte hur man gör. Kanske slutar äta helt? Det var ett skämt :)

Mikael Sjödin sa...

Okej! Men du vet väl hur du har gjort? Jag vill gärna göra samma sak.

absolutebeginner sa...

Alltså. Allt var ett 1:a april-skämt. Jag har inte gått ner 14kg på en månad. Jag tror att det är livsfarligt att göra det. Men mitt tips om du ändå vill leva "on the edge" är att sluta äta mat helt!

Mikael Sjödin sa...

Nej, jag vill bara ha tillbaka min kropp, som finns nånstans under övervikten!

Skicka en kommentar