onsdag 7 april 2010

Supreme Master?

Idag har varit en underlig dag. Men bra tror jag. Jag sov bara fyra timmar inatt men hade ett schema som jag för allt i världen inte tänkte lägga åt sidan. Jag var i kyrkan och mediterade för första gången och trivdes med gruppen. Mindre strikt än soto-zen med fladdrande armar här och där, men ändå en ok grupp. Jag tänkte att kyrkan skulle vara bra i egenskap av andlig institution, men det kändes bara sorgligt. Kyrkoestetiken är inget som tilltalar mig direkt. Sen begav jag mig för att träffa Ingrid. Det var otroligt fint att få göra det efter så många år sedan vi sist sågs. Synd att jag var så slut pga min sömnbrist och huvudvärk. Men det får tas igen i sommar! På vägen hem i mitt lokala centrum såg jag detta visitkort fastnålat på anslagstavlan. Wtf? (Vore det inte fantastiskt om vi kunde ha lite fler "Supreme Masters" i Sverige också!)

Jag hade sett fram emot kvällssittning på zen-centret och att sedan se filmen "The Haunting", men jag tror inte jag orkar något av alternativen.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar