måndag 21 december 2009

Konstig dag










Idag var en konstig dag. Konstig, och hade det varit en vis person som upplevt den så hade den med all sannolikhet varit mycket lärorik. Mitt alarm gick inte på imorse så jag vaknade 25min försent. Båda barnen sov som stockar och jag klandrade dom verkligen inte! Vi hann till bussen och sprang med snön vinande från barnvagnshjulen. 30min bussresa med två små barn är inte direkt dagens höjdpunkt. När jag lämnat barnen hos dagmamman så tog jag mig till stan för att köpa julklappar till dom. Detta hade jag sett fram emot under hela helgen. På en superleksaksaffär gick jag länge och mös. Maraccas, kastanjetter, xylofon och handbjällror hamnade i korgen. Glad i hågen gick jag sedan i vintersolen och njöt. Tills jag insåg att jag tappat mitt 575-kronors busskort. Sen sög dagen något djävulskt. Jag hade kunnat tänka att jag faktiskt inte kunde förändra det som hänt. Men istället lät jag mig ätas upp av känslorna. Undrar om jag någonsin kommer att kunna lära mig att leva i nuet? (på bilden; två slagna hjältar efter en hård dag i snön)






En sak som är kul dock är att jag numera kan uppdatera min blog via mobilen. Eftersom barnen äger min dator och är uppenbara cineaster så har jag som ingen möjlighet att använda den. Urpo och turpo och benny-grisarna är favoriterna. Det är egentligen en fantastisk befrielse att vara utan dator när jag tänker på det. Förbered er på massiv bloguppdatering i fortsättningen!
(på bilden; urpo och turpo)

2 kommentarer:

Teresa Maria sa...

men kunde du inte köpa julklapprna då?

Ninni sa...

Lite annorlunda variant av syskonvagn men nöden har ingen lag...idag är en ny dag som förhoppningsvis blir bättre! Men det är kallt, brrrr!

Skicka en kommentar