lördag 26 december 2009

Ve och fasa!


Aladdin-asken hade ju nyligen en omröstning om vilken chokladbit som skulle bytas ut. Man la en massa pengar på reklamkampanjen, men uppenbarligen inte på marknadsundersökningen, för något gick helt klart snett. I en undersökning gjord av Aladdin om vilken pralin som var mest populär visade det sig att det var KÖRSBÄRSLIKÖREN! Körsbär-i-likör-lobbyn har uppenbarligen haft fullt upp den senaste tiden, för trots att jag fullkomligt älskar den kemiska smaken av körsbär (obs - ingen ironi!) så är körsbärslikören en av de mest avskyvärda pralinerna jag känner till. Och var jag än har varit så har den alltid legat kvar i asken sist.

Svenskarnas favoritpraliner:
1. Körsbär i likör 12,8%
2. Gräddnougat 11,9%
3. Trillingnöt 11,8%
4. Pärlnougat 8,5%
5. Cocoskola 8,5%
6. Nöttryffel 8,4%
7. Höstnougat 7,3%
8. Trofénougat 7%
9. Mjuk toffee 5,7%
10. Romrussin 5,2%
11. Apelsintryffel 4,9%
12. Likörtryffel 4,8%
13. Ägglikör 3,4%

Det var min dagliga reflektion.

1 kommentarer:

Mikael Sjödin sa...

Jag har knaprat Aladdin sedan 70-talet. Då fanns det åtminstone nån godbit med marsipan. Skandal att det inte finns längre. Och tydligen var det ägglikören dom tog bort nu senast, också skandal! (min favorit) Det är ju så många som smakar lika i asken, så dom kunde väl behålla dom som är lite avvikande. Dessutom är det flera av samma i varje ask, så varför ta bort något överhuvudtaget?

Skicka en kommentar