torsdag 18 mars 2010

Årets roligaste

Så var vi då till simhallen, Amaya och jag. Det var helt klart det roligaste jag varit med om det här året. Helt fantastiskt var det! Jag trodde jag skulle få dra omkring Amaya och att hon skulle vara rädd. Men hon fick på sig magring och armpuffar och sprattlade loss som om hon inte gjort annat. Barnbassängen var helt tom på barn och full med flytande leksaker som hon sprattlade omkring med och skrek, skrattade och flämtade. Efter ett tag kom en särklass och fyllde poolen och med drygt tio damp-barn blev det en aning vilt så vi bytte till den vanliga poolen efter en paus med saft och bullar. I den stora poolen simmade Amaya en hel längd (25 meter) och tillbaka helt själv. Med flytkuddar såklart, men jag höll inte i henne en enda gång. Vi avslutade med bubbelpool och höll båda på att somna av välbehag. Trötta och glada gick vi och hämtade våra reserverade barnböcker och handlade middagsmat. En tjej kom fram till oss och ville fotografera till ett konstprojekt för att vi inspirerade henne så mycket, påstod hon. Det fick hon så klart. Du kan hoppa upp och sätta dig på att vi inspirerade. Vi inspirerade i alla riktningar!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar