fredag 5 mars 2010

Solid Space - Bästa musiken någonsin



Jag ska ju börja måla. Och när man målar så vet jag att många har inspirationsmusik. Och jag har idag hittat musiken som jag ska måla med. Musiken som jag ska göra allt med. Det här är den bästa. Den bästa musiken någonsin. Jag skulle kunna lägga upp alla låtar från deras album (eller kassett snarare, eftersom dom bara har gjort en kassett) och alla skulle vara lika förbryllande geniala, men det känns lite dumt att lägga upp ett helt album. Här är mina favoriter.

3 kommentarer:

Mikael Sjödin sa...

Vad är skillnaden mellan album och kassett??

absolutebeginner sa...

Du har rätt, det kanske inte är någon skillnad? Jag tänkte mig att ett album är något man öppnar och bläddrar i, som ett fotoalbum tex. Fast det kan man ju göra med kassettens lilla folder också. Har du hört Solid Space? Vill du "låna kassetten"?

Mikael Sjödin sa...

Jag har ingen aning om vad Solid Space är! Men jag är rädd för att det är något hemskt deprimerande och synthigt. Och det hör jag nu, när jag klickade på dina Youtube-filmer. Konstigt, jag älskar Joy Division, men allting annat i deras fotstpår orkar jag bara inte med...
Men jag är glad att du hittat denna musik eftersom den gör dig glad.

Skicka en kommentar