tisdag 30 mars 2010

Simhallen

Det är nu andra dagen vi är i simhallen hela familjen, och Waira fick idag på sig en flytring och kunde efter ca 30 minuters träning balansera själv och ta sig omkring fritt i vattnet! Det är roligt att se att hennes spädbarnsreflexer sitter i då hon hamnar med ansiktet under vatten och direkt stänger mun och näsa. Oftast skrattar hon bar till och skakar vilt på sig. Båda barnen älskar att simma, men Waira känner sig ofta rädd för alla gubbar med hår på hela kroppen i omklädningsrummet/duschen. Jag är också lite rädd för dom. Vi har lånat böcker och jag har fått tag på sångbok med ackord! Så nästa vecka jag har barnen skall jag öva in några låtar och vara lattjolajbanfarbror med gitarr. Ringde till kyrkan idag för att höra om öppen förskola, och bara vi åker en liten bit med buss så har vi aktiviteter för en hel vecka. Barnen får dessutom träffa jämnåriga och jag får träffa andra föräldrar! Barnen somnade pladask framför myror i brallan så vi får nog ta och avboka morgonens sagostund på biblioteket kl 10. Men vi ska ju på bio kl 14, så det är nog ingen som sörjer det. Tänk om man kunde få vara hemmapappa för jämnan!

3 kommentarer:

Mikael Sjödin sa...

Usch så hemskt! Tar du verkligen in små äckliga barn i männens dusch/omklädningsrum på simhallen? Bevare mig väl!

absolutebeginner sa...

Jag tror jag förstår din poäng, men jag har aldrig pratat om att någon är äcklig. Du borde ta din attityd och stoppa i en liten ask tycker jag.

Mikael Sjödin sa...

Det var inte så negativt menat som det kanske lät. Jag tyckte bara det lät lite komiskt att man kan bli skrämd av olika saker liksom.

Skicka en kommentar