fredag 19 mars 2010

Sjukdom och pestoplaner



Idag fick barnen gå till öppna förskolan och dagmamman. När jag lämnade dom hann dom inte ens säga hejdå, utan sprang in och explosionslekte. Det kändes skönt. På bussen hem slog förkylningen till. Tänk vad skönt att jag slapp vara sjuk under tiden barnen var sjuka. Men tänk vad tråkigt att jag överhuvudtaget blev sjuk såhär efter att ha varit frisk i ca en vecka. Jag som hade simträningsplaner osv. Nu känner jag hur det spritter i kroppen av att börja bygga musik igen. Det kanske är en bra förkylningsaktivitet? Jag minns inte eftersom det var hela fyra år sedan jag sist gjorde en låt. Men vilken låt sen! Min plan är ett dark-waveprojekt. Och med lite flyt så kanske världsmästarinnan på sång vill sjunga. Håll tummarna. Ikväll ska jag äta något med pesto. Jag inbillar mig att pesto botar allt. Jag har provat en del olika färdiga pesto och tycker att ICAs är helt klart godast. Vilken är din favorit?

2 kommentarer:

Ninni sa...

Lustigt Johan men jag tänkte just på det idag - om tiden när du gjorde musik. Kommer du ihåg att det ramlade in en summa på ditt konto som visade sig vara nån slags STIM-peng?

absolutebeginner sa...

Ha ha, ja. Min enda låt som någonsin spelades i radio. För pengarna köpte jag ett fotbad och en matvåg :P

Skicka en kommentar