torsdag 25 mars 2010

kyrkomeditation


Jag hör kyrkklockan om dagarna (och kvällarna) som om den slog ute på balkongen. Och det gör den ju nästan. Det är ett väldigt trivsamt ljud och jag kan till och med se när tornet öppnar sina träluckor och hur klockan slår igång. Jag har varit sugen på att besöka min lokala kyrka ett tag och skall nog göra det snart. Enligt deras schema har de meditation måndagar och onsdagar. Och det är ju mycket närmare för mig att promenera en kort bit än att ta bussen ner på stan till zen-centret. Jag förutsätter att det är tyst meditation och inspireras av idén att sitta i en kyrka. Bilden ovan är från kyrkrummet i min kyrka. Jäkligt queer och superhjältelik målning om jag får säga! Helt klart inspirerande!

2 kommentarer:

Ingrid sa...

Vilken lysande idé, Johan! I Lötenkyrkan har de djupmeditation en gång i veckan och den är tyst. Har inte varit där själv men frågade prästen vid ett tillfälle hur det gick till. Har du "tur" möter du din gamla konfirmationspräst om inte han har gömt sig nånstans och tjuväter varmkorv ;)

Ingrid sa...

Otrolig vacker altartavla!

Skicka en kommentar