måndag 15 mars 2010

Saker som händer


Igår var vi på besök i simhallen här i huset och Amaya blev så peppad att hon ville hoppa i på en gång. Stackars Waira blev det för mycket för med alla stojande barn då hon är sjuk. Så jag fick förklara att vi ska gå och bada när Waira är frisk. Och när man badar så kan man ju inte ha blöja! Vilken genial morot att träna Amaya att vara utan blöja! Nu springer hon glatt omkring utan blöja hemma! Hoppas det varar länge. Det jag tänkte berätta idag är att det finns en Alfons-bok som heter "Hur långt når Alfons?" och är bland det bästa som skrivits om zen i Sverige tycker jag. Helt underbart bra. Den andra saken jag tänkte berätta är att vi har ätit min barndoms favoritmat; skinksås med ärtor, creme fraiche och vitlök. Fast med sojabacon, sojagrädde och en skvätt extra rökarom. Servera med pasta och ketchup. Ketchupen är mycket viktig. Det är nog min favoritmat nu. Waira var stormförtjust över maten medan Amaya vägrade äta alls. Jag antar att jag får äta denna rätt de veckor jag inte har barnen här.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar