söndag 27 juni 2010

Facebook

Nej, nu ska jag lägga ner facebook. När fenomenet först nådde mig så blev folk som besatta och tyckte att det var det finaste gud skapat. Jag fattade inte alls vad grejjen var. Det var fult och mail fanns ju tidigare där man kunde meddela mellan varandra på ett väldigt bra sätt. Sen tog det något år och jag börjar idag använda mig av fb alldeles för mycket. Jag har (som tur är?) inte 400 vänner (inte ens 50!), så det kanske är lättare för mig att inte logga in än andra. Och det sjuka är att jag sitter och verkligen följer människor som jag inte alls skulle träffa i dagliga livet. Och det är de människorna som uppdaterar status och foton oftast. Det är helgfyllor osv. Helt sjukt. Det måste vara dokusåpafenomenet som omfamnar mig. Att vara voyeurist för en stund. Men eftersom jag har mina vänner och kontakter i min mobil och mail så behöver jag ju inte facebook. Jag tänker inte avsluta mitt konto - däremot tänker jag inte logga in utan anledning mer. Jag får ju notiser till min mail om jag fått meddelande. Herregud vad mycket tid som har försvunnit för mig.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar