torsdag 3 juni 2010

Förströelse


Min mexikanska skräckstudie fortsatte igår och herregud vilket skräp. På imdb har Carlos Enrique Taboadas filmer fått skyhöga betyg och förklaras som dolda juveler och "bästa skräckfilm jag sett" osv. Dom är sanslöst dåliga. Uselt skådespel, usel bildkomposition och usel handling. Det enda som är godkänt är ljudspåret. I filmen jag såg igår var bildexponering så skev att vaktmästaren på skolan hade blått hår, blåa ögonbryn och blå mustasch. Kanske standard för filmer från Mexikos 1968, men ytterst roligt i vilket fall. Se inte mexikansk skräck.

Idag fortsätter mina studier i manlighet och jag måste säga att boken "Med uppenbar känsla för stil" är mycket bra. Så pass inspirerande att jag funderar på att tatuera en färgglad my little-pony på armen.


0 kommentarer:

Skicka en kommentar