lördag 12 juni 2010

Thaigryta für alle


De veckor jag inte har barnen skär jag ner enormt på mina utgifter. För att jag har en ansträngd ekonomi, men också för att jag har börjat trivas med att leva relativt spartanskt. Detta är mitt inköp för veckans matintag. 86,50:- för fyra stora grönsaksgrytor. Med chilipasta, limeblad och vitlök blir detta mycket angenäm mat. Jag har slutat köpa mineralvatten. Min vän David ifrågasatte mitt mineralvattendrickande sist vi sågs. Inte på ett offensivt sätt, utan mer som en uppriktig undran: "Varför dricker du sånt här?". Ja, varför? När det är så mycket mer miljövänligt att dricka vatten ur kranen istället för att det skall fraktas med långtradare från en källa någon annanstans i Sverige. Skillnaden är bubblorna. Och dom har jag lärt mig att klara mig utan nu :) När man sätter matkostnaden i relation till vad min tobak kostar så blir jag mörkrädd. Ett paket tobak kostar 75:- och räcker drygt tre dagar. Jag är uppriktigt less på att se denna siffra krascha min ekonomi varje vecka. Gud hielpe mig att blifva kvitt nikotindjäfvulen!

2 kommentarer:

Ninni sa...

Din vän David är mycket klok.

absolutebeginner sa...

Om detta tvistar de visa ;)

Skicka en kommentar