onsdag 16 juni 2010

Fatigue

I två dagar har jag nu varit helt utan ork och med avgrundsyrsel. Jag har mest legat i sängen och inte gjort någonting alls. Slumrat, sovit och i nödvändigaste fall - lagat litet mat eller besökt toaletten. När man slutar röka så sjunker blodtrycket och blodsockret. Om jag skulle beskriva hur jag känner mig så känns det som att kroppen sover dygnet runt och att hjärnan stängde av sig för länge sedan. Jag kan inte tänka, räkna, planera osv. Allt är bara en blank melankoli i huvudet. Jag är inte speciellt röksugen som tur är dock.

En rolig grej jag hörde var att rökning är som att man köper ett par för små skor för att få uppleva befrielsekänslan när man tar av dom. Samma sak som att man känner befrielse när man tar ett bloss för att man har skapat sig ett beroende och tillfredsställer detta genom att tillföra kroppen nikotin. Helt knasigt faktiskt.

Något som är grymt skönt är att:
- jag inte luktar askfat
- jag inte behöver kasta mina sista slantar på tobak

Nej, nu ska jag nog gå och lägga mig igen. Jag hör av mig när tillståndet stabiliserat sig.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar