lördag 19 juni 2010


När vi var i simhallen imorse så spexade vi loss så mycket att jag fick Amayas simbälte* rakt över framtänderna. En bit av tandköttet slogs bort och nu har jag en tandköttsflik hängandes över ena framtanden. Man kan inte dra loss den för det gör för ont. Jag och resten av världen får lära sig att leva med att jag har en bit löst tandkött. För övrigt är det mesta jobbigt pga mitt rökslut. Jag uppfattar det som att barnen skriker och gnäller hela tiden. Men jag förmodar att det bara är jag som är överkänslig just nu. Barnen tycker nog att det är jag som skriker och gnäller. Jag försökte förklara för Amaya att jag är extra arg idag för att jag slutat röka. Så knäppt att behöva berätta det för sina barn. Man önskar ju att man skulle vara stålmannen och bara inte låta någonting alls gå ut över dom, mina favoritälsklingar i hela världen. Idag har nog varit den jobbigaste dagen. Jag känner mig verkligen på väg att grina eller skrika nästan hela tiden. Tur att det är övergående. Visst finns det en bok om när tummens mamma slutar röka? Den ska jag låna imorgon!

*Tror jag att det heter. Det verkar inte säljas längre. En hård plastcirkel med två flytkuddar i hårdplast, som man trär runt magen/bröstkorgen.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar