torsdag 24 juni 2010

Midsommardilemma



Usch, jag har sån stress inför midsommarafton. Jag har själv inte firat midsommar sedan jag var 5 år gammal kanske? Och folk hintar om att "ja, på fredag då ska ni väl dansa runt stången och sjunga små grodorna" osv. Men jag vet helt ärligt inte vad vi ska göra. Vi är inte bjudna någonstans och jag vet inte hur kul det kan vara att befinna sig i ett folkmyller liknande det på bilden ovan, ensam med två små barn. De vänner jag har i närheten skall fira på andra ställen. Just nu känns det som att jag bara kommer ha ångest imorgon för att jag är en dålig midsommarpappa :(

Om någon, efter midsommar, frågar barnen om de har dansat runt midsommarstången så kommer jag nog börja gråta.

Folktron säger att man skall akta sig för att bada på midsommar för att inte råka ut för Näcken. Det vore så jävla typiskt om vi skulle råka ut för det också :/

0 kommentarer:

Skicka en kommentar