söndag 13 juni 2010

Förströelse

När jag får en uppgift likt den jag har till tisdagens seminarium; att diskutera hur mycket teori kontra empiri jag hittar i en bok på drygt 300 sidor, vill jag bara gömma huvudet. Speciellt när boken är kurslitteratur full med fotnoter och ett relativt svårt engelskt språk. Den är inte heller speciellt intressant. Nu kommer jag plötsligt på att jag måste smörja gångjärnen i balkongdörren, leta upp en bra film till kvällen och att jag nog måste dra i mig så mycket nikotin och tjära att jag inte kan andas längre. Jag ska nog gå och duscha. Och åka in till stan på ett möte av något slag väldigt snart.

Så, nu har jag letat film och skall duscha och åka hemifrån. Studierna får ta vid på bussen. Ikväll skall jag se Alucarda!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar