fredag 12 februari 2010

Avatard


Idag har jag fått experthjälp med omklädning av barnens stolar. Jag hade aldrig trott att det skulle ta sån tid. Men det var roligt! Väl hemma igen så la jag ner alla projekt och bestämde mig för att bara vifta med tårna de sista timmarna innan jag ska hämta barnen. Eftersom jag har sett alla Lost-avsnitt som går att se nu så kan jag äntligen påbörja en filmperiod. Och efter ett tips av en vän så valde jag att se filmen Avatar. En nästan 3 timmar lång actionfilm visade det sig vara. INTE vad jag uppskattar. Dessutom var det årtiondets lustigaste animationer. Nio Oscar är den nominerad till också. Jag kände mig bestulen på mitt liv och min hjärna efter att jag sett den. Vilken smörja rent ut sagt. Som tur är så är smak personlig och som tur är så är vi människor olika. Men att jag skulle ha en ultra-anti smak visste jag inte.

Smink-guiden med Gloria Shuri Nava i youtube-klippet gör det dock lite värt att ha sett den så att man kan relatera. Jag tycker att Gloria Shuri Nava var bäst i filmen och jag kan medge att jag nog har blivit lite kär i henne.

7 kommentarer:

Mikael Sjödin sa...

Jag ber om ursäkt att jag lurat dig så kapitalt! Nån av oss måste tydligen vakna...

anna sa...

vi ska på bio nästa helg, jag och peter, och jag var nära att boka biljetter till filmen, tänkte att den borde vara bra eftersom den är så nominerad. vi har absolut ingen koll på filmutbudet!

absolutebeginner sa...

Power: Ha ha ha...
Anna: Gå och se den! När man går på bio så får man ju såna där roliga glasögon som man kan ha på sig senare. Min bror tyckte förresten också att den var jättebra. Den är säkert jättekul att se på bio!

Mikael Sjödin sa...

Var det inte på bio du såg den?? Ja, det förklarar ju allt!

absolutebeginner sa...

Jag antar att det är samma film som visas på bion dock ;) Men med 3-d glasögon kanske också handlingen blir bättre?

Mikael Sjödin sa...

Jag har inte sett den i 3D men tror knappast den blir bättre med det.
Gnällspik!

absolutebeginner sa...

Ha ha ha, förlåt ;)

Skicka en kommentar