söndag 21 februari 2010

Blä


Jag har haft en jobbig sjukdom. Den började med dagar av extrem trötthet. Sen fick jag feber och sov mig igenom ett dygn och var som en blöt spaghetti dagen efter. Jag tyckte det var konstigt att jag aldrig fick förkylningssymtom, men de kom direkt efter spaghettidagen. Igår hade jag barnen till idag men var tvungen att kontakta barnens mor för överlämnande igen då jag är alltför slut. Trots att jag har varit sjuk så hann vi med att göra halsband, baka bullar och leka en kort stund innan jag fick "lek-vila" på golvet i barnens rum. Vi har läst böcker och tittat på Beppes godnattstund, detta barnprogram som av någon anledning sprutar koncentrerad ångest över hela mitt väsen. Vi har haft det väldigt lugnt och barnen har inte verkat allt för uttråkade av sin sjuke far, men det var allt jag orkade. Nu känner jag mig som årets uslaste förälder. Det är en stor gåta det där, hur man skall lyckas vara en sån perfekt förälder som man faktiskt har ambitioner att vara. Men det fungerar aldrig. Och hela tiden gnags man av ett dåligt samvete. Usch.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar