söndag 14 februari 2010

Teletubbies och I drömmarnas trädgård

Alex Schulman skrev något inlägg för några veckor sedan om att han inte tålde teletubbies. Själv tycker jag programmet är bra. Det är väldigt lugnt och det händer inte så mycket. Det är bra både för föräldrar och barn. Det är onödigt att servera barnen den hetsen som vi är så vana vid - att det hela tiden ska serveras hetsigheter. Barnen gillar det och det måste ju betyda att barn faktiskt uppskattar lugn och ro trots att de flesta barnprogramtillverkarna verkar ha en annan åsikt. Att slippa Disney-hetsen är skönt, där det ska hända saker var 5:e sekund och vara ljudeffekter konstant så att man sitter med andan i halsen hela tiden. Idag ska vi förkovra oss i teletubbies. Men även den nya serien "I drömmarnas trädgård", där figurerna faktiskt ser lite olika ut jämfört med teletubbies.

2 kommentarer:

anna sa...

jag håller med dig om båda. teletubbies brukar vi spola förbi när man får se andra barn dock. men drömmarnas trädgård är en hit.
enda jag har emot dom är att man lätt tröttnar, det gör ju inte T iofs, men de vi har hemma har vi nog sett 200 gånger.
sen tycker jag att alexander shulman är på många sätt riktigt korkad. på vissa sätt säkert inte, men en del av hans uttalanden är märkliga tycker jag.

absolutebeginner sa...

Det är ju precis det som är grejjen! Jag tröttnar snabbt på teletubbies och i drömmarnas trädgård, men barnen tycker ju att det är hur bra som helst! Ingen berättade vad Alexanders barn tyckte. Det handlade bara om hur illa han tyckte om programmet och att det hela tiden var återupprepningar. Jag håller med om att Alexander ibland är riktigt korkad. Eller i alla fall uppmärksamhetssökande på ett aningens desperat sätt.

Jag gillar i drömmarnas trädgård som fan i alla fall. Barnen tycker dock inte lika mycket om det som jag tyvärr.

Skicka en kommentar