fredag 5 februari 2010

Sluta jiddra börja trolla

Jag känner att jag gnäller alldeles för mycket nu, förlåt mig för det. Men när man nästan varje dag reser kollektivt så är det väldigt mycket olika människor i omlopp kring en. Och människor = bakterier. Och vissa människor som är märkbart sjuka med avgrundshosta och igen-snorade näsor verkar inte ha lärt sig att man hostar i armvecket när man är bland folk, eller att man nyser i detsamma. Jag har på en vecka nu suttit ansikte mot ansikte med två stycken olika sjuka män som hostat mig rakt i ansiktet flera gånger. Idag var det en kille som var kanske något år yngre än mig som stod med händerna instoppade i sina alldeles för tajta jeans och försökte hålla balansen vid varje bussryck, i samma tuffa oberörda pose som krävde minst 700 olika musklers ansträngning för att upprätthålla. Han kanske helt enkelt inte kunde få upp händerna och sitt host-armveck ur de trånga fickorna? Eller så är det så att dessa människor bara är obetänksamma överlag. Och sådant brukar störa mig något otroligt. Det är mitt problem, jag vet, men det är min blogg och jag känner att jag måste få ur mig detta. Det kommer förmodligen resultera i att jag denna vecka kommer ha barnens förkylning, min brors förkylning och dessa två herrars förkylning samtidigt. Är det möjligt? Man borde väl kola av en sån muterad sjukdom?

5 kommentarer:

Ninni sa...

Läste alldeles nyligen att man kan bara ha EN förkylning i taget. Immunförsvaret fixar bara att dona med en. Mitt immunförsvar donar just nu med din brors förkylning - helvetesnatt med tungan som en smäck i gommen. Så j-a täppt och torr i munnen...blääää!

Mikael Sjödin sa...

Det borde verkligen vara förbjudet med tajta jeans.

absolutebeginner sa...

Ja, förbud är bra. Och eventuellt också olika former av straff om man har tajta jeans.

Mikael Sjödin sa...

Ja, riktigt hårda straff ska det vara, särskilt mot spottande på gator och torg, och särskilt om de som spottar har för trånga jeans. Förargelseväckande beteende.

absolutebeginner sa...

:)

Skicka en kommentar