torsdag 25 februari 2010

Halvdöv

Nu är jag riktigt less. När jag blir sjuk nuförtiden går det till såhär:
- Barnen blir sjuka en vecka tidigare och jag tror att jag har sluppit
- Jag blir smygsjuk en vecka
- Jag blir sedan sjuk i slowmotion

Nu är min hörsel på mitt vänstra öra reducerat till ca 5% och mitt öra värker. Jag vaknade med var i hela vänstra ögat flera gånger under natten. Jag hostar som en gammal gubbe och snyter mig och tar nässpray hela tiden. Yesterdays news för barnen som hade de symptomen för en vecka sedan. Jag måste ha ett sånt uselt immunförsvar. Har börjat äta vitaminer nu i alla fall. Och ska börja röra på mig. Vad jag är trött på att vara sjuk.

Precis som Anna på en annan blogg har skrivit så känns det som jag har varit sjuk konstant sedan barnen började hos dagmamman.

(En annan sak jag vill ta upp idag är att det är helt snurrigt att symtom och symptom är samma ord. Därför alternerar jag idag för er skull.)

1 kommentarer:

Ingrid sa...

Stackars dig Johan. Precis samma symptom som jag hade senaste infektionen. Om jag vore du skulle jag hoppa in på Vårdcentralen i Gottsunda och be nån titta på dina öron. Vet att du tillhör Årsta men vem orkar ta sig dit när man är så sjuk?

Kram mamma

Skicka en kommentar