söndag 7 februari 2010

The future

Jag funderade just på hur Gottsunda Centrum kommer att se ut när ombyggnationen är färdig. Och så hittade jag denna bild som skall beskriva framtiden i G-sunda. Det ser ju väldigt fräscht ut, men var skall man importera alla dessa 90-tals människor ifrån? Och mannen med blåa skjortan och blåa kassen har alldeles för trånga byxor. Det ser ju vem som helst. Och mannen som står inne i "fast food"-lokalen och särar på benen för det lilla barnet ser mycket misstänkt ut. Han borde inte tillåtas att vistas där. Gottsundas ca 10.000 invånare består av ca 50% invandrare. Spännande är att man inte vågat visa det på denna planeringsbild med mestadels vita, glassiga, amerikaner. Det kanske är skuggfigurerna som är invandrarna förutom mulatterna som visas? Grafikern som tillverkat denna pressbild borde få ett pris som årets surrealist!

6 kommentarer:

Mikael Sjödin sa...

För lite invandrare? Menar du för lite slöjor och burkor på bilden kanske? Av 24 identifierbara personer på bilden, kan jag se 6 som ser ut som utlänningar. Det tycker jag känns rätt lagom. Sen finns det tio oidentifierbara skuggfigurer. Det kanske är dessa som uppfyller den kvot som anses som normal den dag då detta centrumet färdgiställts...

Vad har du emot byxor som sitter på män som gör att de ser ut som män? De där byxorna är inte ens tajta; de ser ut att komma från närmaste Dressman-butik, och ändå ser han manlig ut!

Mannen i "fast food-lokalen" (som i själva verket är en halal-MacDonald´s) ser uppenbarligen ut att vara involverad i något. Men varför misstänker du honom mer än barnet som suktande tittar rakt in i hans inte alltför trånga byxor??
Borde barn ens tillåtas???

Nej, ska vi tala om diskriminering och mobbning mot vissa grupper i samhället, så tycker jag snarare att det är gamla människor som saknas på bilden. En enda kan jag se, som ser ut att kunna vara över 70. Detta är den stora skandalen i sammanhanget. Tack för mig!

absolutebeginner sa...

Nej jag menar nog snarare afrikanska folk. För såna finns det massor av här. Jag antar att det är skuggfigurerna, för de kanske skulle kännas som ett hot mot de som ser bilden?

Ha ha ha, jag har inget emot tajta byxor. Jag driver bara skämtet vidare.

Det kan mycket väl vara barnet som har ont uppsåt! Men jag har ändrat mig och tror numera att mannen är Elvis och att han förmodligen kommer att återuppstå vid invigningen!

absolutebeginner sa...

P.S. Tajta byxor är en hälsofara. På alla möjliga sätt. Dagens sanning! D.S.

Mikael Sjödin sa...

Haha du är verkligen rolig! Det uppskattas!'
Jag skojar också, som du säkert förstår, även om det finns grader av hetta i allt. Även i helvetet.

Jag tror också att det är Elvis. Roligt att se att han gått ner i vikt.

Hälsofara? Menar du att alla killar som var unga på 70-talet idag är kastratsångare?
Nej, fram för tajtare byxor! Tjejer ska väl också ha nåt att titta på, tycker jag, i jämlikhetens namn.

absolutebeginner sa...

Jag tror att killar som var unga på 70-talet är mindre fertila. Det har gjorts forskning på cyklister som visat på att många blir sterila av allt skavande. Tajta byxor är livsfarligt bokstavligt talat! Men om folk över lag uppskattar byxbule-voyeurism så kanske det är värt det? Jag har inte tagit ställning till detta ämne riktigt.

Mikael Sjödin sa...

Nåväl, allting blir retro om och om igen, det är modets natur. Om 50 år kanske ungdomar går med byxhäng ner över halva underkläderna igen (hur förbjudet borde inte det vara då??) och hånskrattar om nån har stuprörsjeans som går för långt upp på anklarna ("väntar du högvatten?").

Jag tror det skulle vara smidigast för alla om alla gick utan kläder. Då behövde man inte uppröras av kläderna i alla fall!

Skicka en kommentar